wtorek, 2 lipca 2013

15 Wskazówek Jak Pielęgnować Paznokcie

Witajcie!
Zakończyłam już zwariowany etap sesji i praktyk. Teraz chwila wytchnienia a wraz z nią 15 sposób na zadbane paznokcie, które sama postaram się wcielić w życie. Porady pochodzą z książki (niestety nie pamiętam jakiej).

15 Wskazówek Jak Pielęgnować Paznokcie


1. Po każdym myciu nakładaj krem lub lotion do rąk, gdyż mydło bardzo wysusza skórę i paznokcie stają się kruche i podatne na łamanie i rozdwajanie.

2. Wcieranie olejku ze słodkich migdałów z odrobiną soli w paznokcie i skórki wzmocni słabe łamliwe paznokcie, a także odżywki suchy, pękający naskórek.

3. Bardzo delikatnie obchodź się ze skórkami gdyż ochraniają one miejsce wzrostu paznokcia. Nidy ich nie odrywaj ani nie przycinaj.

4. Porzuć zwyczaj obgryzania, prowadzący do uszkodzeń paznokcia i skórek, a także zniekształcania kształtu i nierównego wzrostu paznokcia. Pamiętaj że obgryzanie paznokcia sprzyja wprowadzania do paznokcia szkodliwych mikroorganizmów co prowadzi do stanów zapalnych a nawet zwiększa ryzyko zapalenia grypy lub innej infekcji.

5. Pobudzaj paznokcie do szybkiego wzrostu. Kiedy tylko masz wolną chwilę, masuj podstawę paznokcia. Pisanie na klawiaturze, gra na pianinie i wszelkie inne czynności wymagają ciągłego poruszania palcami co zwiększając ukrwienie palców.

6. O ile nie masz bardzo długich paznokci, nie skracaj ich nożyczkami, gdyż mogą się pozaginać lub rozwarstwiać.Zamiast nożyczek używaj raczej pilnika, by nadać im odpowiedni kształt. Piłowanie pilnikiem ułożonym prostopadle do paznokcia może spowodować rozwarstwienia jego końca, dlatego trzymaj pilniczek pod kontem 45 stopni do wolnego brzegu paznokcia.

7. Po zmyciu lakieru odczekaj kilka minut, zanim zaczniesz opiłowywać paznokcie, by skrócić je lub nadać im odpowiedni kształt. paznokcie łatwiej rozwarstwiają się, kiedy nie są suche.

8. Jak najrzadziej używaj zmywacza do paznokci, zwłaszcza z acetonem gdyż większość z nich bardzo wysusza paznokcie. Specjaliści zalecają stosowanie zmywaczy nie częściej niż raz w tygodniu. Nakładaj jak najmniej specyfiku i staraj się omijać skórki i okolice paznokcia.

9. Nigdy nie zdrapuj lakieru ani nie używaj metalowych narzędzi do odsuwania skórek gdyż możesz zniszczyć warstwę ochronną paznokcia. Zdzieranie popękanego lakieru również może być bardzo szkodliwe dla paznokcia. 

10. Odżywki do paznokci są łatwe w użyciu, a przynoszą ogromną korzyść dla urody, gdyż odżywiają skórki jak również skórę wokół paznokcia, dostarczając witamin, tłuszczu i białka. Paznokieć będzie dzięki temu rósł długi, mocny i zdrowy.

11. Aby twoje paznokcie były zadbane, co 7-14 dni wykonuj pełen manikiur, a lakier nakładaj tak często jak to jest potrzebne.

12. Preparat nawierzchniowy możesz nakładać nawet codziennie, by chronić końcówki paznokci. 

13. Najszybszym sposobem słabych, miękkich paznokci jest nakładanie raz lub dwa razy w tygodniu  utwardzacza. Nie tylko osłoni on wrażliwe paznokcie, ale jeszcze nada im piękny połysk. 

14. Kupienie podkładu to dobra inwestycja. Choć został pomyślany głównie po to by lakier dłużej się utrzymywał, zapobiega dodatkowo zabarwieniu paznokcia kolorem kosmetyku, zwłaszcza jeśli jest on intensywny. Jeśli już to się stanie spróbuj włożyć czubki palców na 15 sekund w połówkę cytryny. Kwas zawarty w soku cytrynowym działa jak wybielacz. Zawsze potem staranie opłucz ręce, by kwas cytrynowy nadmiernie ich nie wysuszył!

15. Lakier stanowi również dobrą warstwę ochronną. Malując paznokcie zwłaszcza lakierem w ciemnym kolorze, nakładaj raczej dwie lub trzy warstwy zamiast jednej grubej. Nie pokrywaj paznokcia do samego końca: ładniej i szybciej będzie zastosować z każdego paznokcia paseczek niepomalowany. Paznokcie wydają się wtedy smuklejsze. Pierwszą smugę lakieru nałóż pośrodku paznokcia następnie dwoma pociągnięciami pomaluj boki.

I co myślicie o tych poradach? Wasze pielęgnacja jest podobna?

23 komentarze:

  1. Przydatne, ja właśnie kupiłam odżywkę z Eveline więc może poprawi się kondycja moich paznokci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja niezbyt dbam o paznokcie... wolą dbać o włosy :D

    OdpowiedzUsuń
  3. moje pierwszy raz coś "zbiedniały" i Twój post bardzo przydatny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny post :) Ja ostatnio moje dłonie zaniedbałam:/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne porady! Ja dodatkowo używam jeszcze kapsułek z wit A+E - smaruję ich zawartością płytkę oraz skórki po każdym zmyciu lakieru, są niedrogie i skuteczne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne porady, do wielu się stosuję i widzę poprawę w stanie moich paznokci. Najbardziej pomogły mi odżywki Eveline. A na skórki kapsułeki z witaminą A+E! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze miałam problem ze skórkami.
    Jeśli mam tyko odrobinę krótsze paznokcie zaczyna się ich ,,skrobanie''.

    OdpowiedzUsuń
  8. ja jakiś czas temu zakupiłam odżywkę z Eveline i już widzę poprawę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapisane w ulubionych postach :) Nawet nie wiedziałam, że moja praca przy komputerze ma jakiś dobry wpływ na pazurki:P

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post, zgadzam się z większością tych wskazówek.

    OdpowiedzUsuń
  11. Stosuję się do większości i powoli czekam, aż paznokcie znowu mi urosną :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja nigdy nie piłuję paznokci, nie cierpię tego uczucia, aż mi się włos na głowie jeży :( zawsze obcinam – paznokcie nie mają pięknego kształtu, ale to przynajmniej jestem w stanie jakoś przeżyć. poza tym bardzo fajne i rozsądne zalecenia, dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  13. super, bardzo przydatne informacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. przyjmuję zasadę, że najważniejsza jest systematyczność w pielęgnacji :) widzę to szczególnie na moich skórkach, które przeszły sporą zmianę w ciągu ostatnich miesięcy :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Duuużo cennych wskazówek - dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla mnie jest szczególnie ważna pozycja nr 3, bo moje skórki schodzą łatwo, ale potem mam ranki miedzy paznokciem a skórą :/ Świetny poradnik :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawie przedstawiony post, pazurki jak i dlonie to ważna sprawa, trzeba o nie dbać i nie zapominać

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja używam odżywki do paznokci i olejku do skórek. Rzadko bawię się w domowe sposoby, a szkoda.. bo na pewno lepiej działają. :P

    OdpowiedzUsuń
  19. Porad o paznokciach nigdy za wiele. Przydadzą się :)

    OdpowiedzUsuń
  20. mi to trochę zajeło czasu zanim uzyskałam piękne paznokcie ale warto było. teraz mam piękne hybrydowe paznokcie, dzięki lakierom makear. niestety potrzeba czasu i cierpliwości i staranności zeby były piekne

    OdpowiedzUsuń
  21. Na początku rzeczywiście nie jest łatwo - pamiętam jak strasznie męczyło mnie malowanie lewą ręką! Masakra jakaś - efekt opłakany a czas ucieka... ale po czasie doszłam do wprawy. robię juz nawet hybrydę sama bo jednak dłużej się trzyma niż zwykły lakier!

    Roksana - też używam MakeAr, wkońcu sa w Polsce!

    OdpowiedzUsuń
  22. powiem tak dziewczyny to maja jednak przepiekne paznokcie nie ma co

    OdpowiedzUsuń
  23. Paznokcie miałam w straszmy stanie... dzięki suplementom diety i cytrynie odbudowałam je:) teraz są twarde i mocne :) TU znalazłam fajne metody:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...