środa, 20 listopada 2013

8 rad jak zapobiegać odpryskiwaniu lakierów!

Witajcie!
Dziś nadal w tematyce paznokciowej, ale moim zdaniem poniższe rady warto sobie przyswoić.  Bo która z nas nie chce cieszyć się swoimi pięknymi pomalowanymi paznokciami jak najdłużej?


JAK ZAPOBIEGAĆ ODPRYSKIWANIU LAKIERÓW:
źródło:


1. Zacznij od czystych dłoni!
To podstawowa sprawa. Zanim przystąpisz do robienia czegokolwiek z paznokciami, upewnij się, że ręce są czyste i zmyłaś wszelkie pozostałości po poprzednim lakierze. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ zabrudzenia i pozostałości po warstwie lakieru skutecznie uniemożliwią utrzymanie się bazy i emalii na paznokciu. 

2. Nie kremuj rąk przed malowaniem!
Tak, tłuste paznokcie nie są dobrą opcją dla lakierów. Jeśli nie jesteś do końca pewna czy twoje paznokcie są dobrze ,,odtłuszczone" przemyj je wacikiem nasączonym zmywaczem zanim zaczniesz je malować.

 
3. Nałóż bazę!
Dobra baza to podstawa, nie dość że zapobiega przebarwieniom ale też sprzyja trwałości waszego lakieru.Baza działa na paznokciach w podobny sposób jak podkład na twarzy, pomaga lakierowi utrzymać się na płytce.

4. Pamiętaj, by odnawiać wierzchnią warstwę lakieru!
Jeżeli już po pomalowaniu emalią nałożymy jeszcze warstwę szybkoschnącego np. bezbarwnego lakieru lub utwardzacza, (ewentualnie w razie potrzeby powtórzymy czynność w ciągu kolejnych dni), mamy duże szanse na uniknięcie odprysków a paznokcie będą ładne i błyszczące.

5. Woda to wróg!
Lakiery nie lubią się zbytnio z wodą. Jeśli więc zależy ci na utrzymaniu perfekcyjnego manicure, zaopatrz się w gumowe rękawiczki i korzystaj z nich przy domowej, "mokrej robocie" jak zmywanie.

6. Z dala od ciepła!
Całkowite utwardzenie lakieru może zająć nawet do 12 godzin! W tym czasie powinnaś unikać wizyt w saunie oraz gorących kąpieli, a po umyciu rąk w ciepłej wodzie dobrze by było zanurzyć paznokcie na około 10 sekund w strumieniu zimnej wody.

7. Unikaj perfumowanych kremów do rąk!
Zawarte w balsamach i kremach do rąk substancje zapachowe mogą powodować pękanie lakieru. Jeśli jesteś amatorką manicure poszukaj kremów o jak najbardziej naturalnym, nieperfumowanym składzie a twoje pomalowane paznokcie dłużej będą się cieszyć nieskazitelnym kolorem!

8. Nie rozstawaj się z olejkiem do skórek!
Olejki, oliwki i kremy do skórek to nie tylko sposób na dostarczenie cennych witamin i nawilżenie delikatnej skóry wokół paznokcia. Ten pomysłowy wynalazek pomaga również zapobiec odpryskiwaniu lakieru! Nakładaj go przy samych skórkach i wetrzyj odrobinę w sam paznokieć a przedłużysz życie lakieru.

Autor: Karo z Kolorowych Paznokci 

22 komentarze:

  1. a ja własnie po kremowałam dłonie. Dobrze, że wcześniej nałożyłam odzywkę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatne rady. ;) Mi lakier często odpryskuje często już po dwóch dniach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam problem z utrzymaniem lakieru na paznokciach. Często mi odpryskuje nawet tego samego dnia. Ale ja niestety jestem taką osobą co dużo rzeczy robi i nie ma cierpliwości by czekać, aż lakier odpowiednio się utwardzi. Byłam kiedyś na manicurze hybrydowym i lakier mi odpadł godzinę później :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna stosuję pierwsze 5 punktów i lakier trzyma mi się nieźle :)

    OdpowiedzUsuń
  5. tak właśnie postępuję, ale niestety nie zawsze się to sprawdza ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Serdecznie zapraszam na mikołajkowe rozdanie na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przydatny post :) już widzę swoje błędny. Zawsze przed malowaniem paznokci smaruję ręce kremem. Ciekawy blog, obserwuję i zapraszam do mnie w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo przydatne rady szkoda tylko że ja zawsze wszystko robię bez rękawiczek jakoś nie umiem w nich nic zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kurczę, no niby takie proste i oczywiste, prawda? Zawsze popełnię jakiś lakierowy grzech... widać nie dane mi posiadanie idealnego manicure ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja pod lakier jako bazę nakładam odżywkę eveline. Świetnie się sprawdza jako baza.

    OdpowiedzUsuń
  11. Poza punktem 7 stosuję się do wszystkich pozostałych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiesz za co lubię twojego bloga? Właśnie za TAKIE posty. Nie jesteś monotematyczna, jak wiekszość blogerek urodowych. Poruszasz tematy związane z urodą, ale od tej innej strony :) Na niektórych blogach recenzja recenzję recenzją pogania, a u Ciebie jest to wszystko wyważone. Lubię tu zaglądać - może nie czytam 100% Twoich wpisów, ale zdecydowaną większość. Tak trzymaj. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnich trzech rad nie znałam, ale teraz już będę miała je na uwadze:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja w sumie nic nie robię specjalnego a lakier mis ię trzyma ok 4 dni :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Dla moich lakierów zabójcza potrafi być również długa kąpiel ;))

    OdpowiedzUsuń
  16. Przydatne rady.. Niestety trudno stosować się do nich wszystkich. :D
    Dla mnie jedyne wyjście to ciągłe nanoszenie poprawek lub używanie dobrych preparatów nawierzchniowych. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ha! to już wiem czemu mi tak szybko lakier schodzi! jak zazwyczaj po malowaniu paznokci, ładuje się do wanny pełnej gorącej wody! ;D

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę ,że ważnym aspektem jest stan naszych paznokci jeśli nasze paznokcie są odżywione to i lakier trzyma się długo przynajmniej w moim przypadku ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja zawsze po pomalowaniu jade jeszcze bezbarwnym lakierem żeby ładniej błyszczały :D

    OdpowiedzUsuń
  20. O, ten ostatni punkt jest ciekawy pierwszy raz się z taką radą spotkałam. Nie wiesz może, w jaki sposób to działa? :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...