czwartek, 4 kwietnia 2013

Krok Pierwszy W Pielęgnację

Okej, wiec mam przyjemność zaprosić was na serię postów o pielęgnacji. Seria ta skierowana jest raczej ku nastolatką, które to dopiero zaczynają dbanie o siebie. Czytając odpowiedzi innych blogerkach np. w tagach mogłam się zorientować że na początku żadna z nas nie posiadała wiedzy na ten temat i teraz musimy walczyć z konsekwencjami tamtych błędów. 
Mam nadzieje że dzięki tej serii młode dziewczyny będą się uczyć na moich błędach ja i innych blogerek i zaoszczędzą sobie przykrych przeżyć.
Dlatego zapraszam na serię Kroki w Pielęgnację :)

Krok Pierwszy Demakijaż

Co to jest demakijaż?
Demakijaż- oczyszczenie twarzy z makijażu- to bardzo często spotyka definicja demakijażu. Możliwe iż jest to spowodowane budową tego słowa.  Niestety to BŁĘDNA DEFINICJA. 
Demakijaż to nie tylko usunięcie makijażu, lecz również oczyszczenie jej z tego wszytskiego co na niej uzbieramy przez cały dzień. 
Demakijaż to chemiczne OCZYSZCZENIE naszej skóry, z brudy, kurzy, bakterii, środków pielęgnacyjnych jak i zrogowaciałego naskórka.

Po co wykonujemy demakijaż?
Jak już wspomniałam demakijaż ma za zadanie oczyścić naszą skórę z tego co same na nią nakładamy (kremy, fluidy, pudry, tusze, itd.) ale i tego co znajduje się tam bez naszej wiedzy- kurz, brud, pot, łój. Nasza skóra to organ wydalniczym, dlatego też czasem mamy na niej bombę toksyn.
Demakijaż jest najważniejszym krokiem w pielęgnacji. Gdy nie oczyścimy odpowiednio skóry nie będzie ona w sanie oddychać- co powoduje szarzenie skóry, jak i wysyp zaskórniaków. Na dodatek nawet stosując późniejsze kroki pielęgnacji nie będą one tak efektowne lub nie będą wcale dawały efektu. 



Jak powinien wyglądać demakijaż?
  • Mój wewnętrzny głos włosomaniaczki przypomina, że przed demakijażem twarzy należy zabezpieczyć włosy. One nie koniecznie muszą lubić to co twoja twarz.
  •  Kolejność wykonywania demakijażu to:
           -zmywanie makijaż oczu
           -zmywanie makijażu ust
           -zmywanie twarzy, szyi i dekoltu.
  • Demakijaż oczu:
          Zmywanie oczu jest ważne, gdyż nie prawidłowe jego wykonywanie może powodować wypadanie rzęs czy powiększanie się zmarszczek tzw. kurzych łapek. Ja osobiście mam wielki problem przy zmywaniu oczu, bardzo często zdarza się tak że jakiś produkt powoduje podrażnienia. Znalezienie idealnego preparatu czasem trwa, ale warto. By załagodzić podrażnienie możesz zastosować kompresy np. z herbaty czy rumianku.
O tym ja go wykonać możesz poczytać <tutaj>
  • Demakijaż ust:
          Bardzo podobny do zmywania oczu. Tu również potrzebujemy wacika i mleczka kosmetycznego/ preparatu 2-fazowego. W przypadku dużej ilości szminki lub błyszczyku, pierw ściągamy ją suchym gazikiem, a następnie nanosimy mleczko/płyn aby zmyć resztę szminki/błyszczyk. Na koniec wycieramy suchym wacikiem resztki mleczka, tak aby na usta pozostały czyste.
  • Demakijaż twarzy:
          Schemat takiego demakijażu wygląda tak:
Na czyste dłonie wylejcie troszkę produktu, rozgrzejcie go w dłoniach i zacznij rozprowadzać od brody, żuchwy później policzki, nos, czoło. Dlaczego? Ponownie odwołujemy się do przebiegu mięśni twarzy. Później nałóż mleczko na szyje i dekolt. W przypadku użycia mleczka możemy przemasowywać okrężnymi ruchami twarz, szyje dekolt. Gdy chodzi o zmywanie mleczka jest to odwrotny kierunek niż przy nakładaniu czyli. czoło, nos, policzki.... Zmywamy wodą, najlepiej mineralną- raczej unikamy wody z kranu.
W przypadku żeli, pianek wygląda to tak samo. Oczywiście możemy łączyć preparaty, wedle swojego uznania. 
Do demakijażu twarzy możemy użyć również gąbeczek do zmywania demakijażu, chust kosmetycznych, lub zwykłych wacików.
A teraz najważniejsze! PO DEMAKIJAŻU NALEŻY PRZETRZEĆ TWARZ TONIKIEM




Dodatkowe informacje o demakijażu?
1. Dobierzmy preparaty do demakijażu pod swoje potrzemy jak i typ cery. 
2. Nie zrażajmy się jeśli na początku dokładne oczyszczenia jest bardzo trudne. Praktyka czyni mistrza.
3. Mimo zapewnieni producenta że ten preparat świetnie sprawdzi się do twego typu cery, nie oznacza że i u ciebie się sprawdzi. 
4. Drogie nie znaczy lepsze. 
5. Pod żadnym pozorem nie używaj wody z mydłem do oczyszczania twarzy!!!! Zwykłe mydło i woda to koszmar dla twojej skóry.
6. Demakijaż nie jest ostatnim krokiem pielęgnacji!!!
7.  Brak demakijażu jak i nie dokładne wykonywanie powoduje szybsze starze się skóry, a np. w przypadku rzęs ich wypadnie.

16 komentarzy:

  1. dla niektórych to takie małe przypomnienie, dobre i to ! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że ta seria będzie fajna :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie używam żadnych podkładów, a puder nakładam jedynie na powieki, aby lepiej wykonać kreskę.
    Przydatny post, skóra musi zostać oczyszczona, aby z wiekiem nie pojawiało się anm coraz więcej niespodzianek.

    PS. Popraw zdanie: ,,Seria ta skierowana jest raczej ku nastolatkĄ'' :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam problemy z dobrym zmyciem oczu, mimo, że czyszczę i czyszczę to zawsze jak się rano budzę to i tak mam czarne plamy pod oczami :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Woda z mydłem? Zależy co przez to rozumiesz - woda +mydło i maczam w tym płatek kosmetyczny?
    Osobiście do mycia twarzy używam mydła szarego, które rzeczywiście, w odróżnieniu od pachnących białych kostek, nie podrażnia ani nie wysusza mojej skóry. I nie chcę tu zachwalać tylko mydła szarego - mam na myśli mydła naturalne, nawilżające, np. ręcznie robione.

    OdpowiedzUsuń
  6. hej, zostałaś nominowana do liebster award:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny post, na pewno nie jednak dziewczyna tutaj zaglądnie i dowie się przydatnych rzeczy ... Pielęgnacja twarzy najważniejsza :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla początkujących bardzo przydatne! także świetna robota:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Popieram świetna robota :) Bardzo fajny wpis !

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja to robię trochę inaczej, ale każdy musi wypracować swój system i co za tym idzie - uczyć się na swoich błędach :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja niestety demakijaż robię bardzo szybko, ale staram się by był jak najbardziej dokładny :)używam tylko 2 rzeczy - płyn do zmywania tuszu oraz mydło Cetaphil.

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny post!
    bardzo przydatne rady, o których warto pamiętać podczas codziennej pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny post, zwłaszcza dla początkujących z makijażem dziewczyn! super:)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja np. nigdy nie chodzę spać bez demakijazu:D to mój święty obowiązek;D nawet jak impreza była ciężka xd

    OdpowiedzUsuń
  15. zgadzam się, że woda i mydło to koszmar dla skóry. nigdy więcej mydła!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...