niedziela, 17 marca 2013

Domwe tanie triki na opuchnięte, zmęczone oczy

Witajcie!
Na początek chciałam podziękować za 50 obserwatorek. Jest mi niesamowicie miło :>

Ostatnio popłakałam się nad książką, a że płakałam długo i rzewnie to można się spodziewać jakie były tego efekty. to akurat w tedy narodziła się myśl o takim poście. 
Nie przedłużając zapraszam do czytania prostych sztuczek na mniej zaczerwieniona, przemęczone, zapuchnięte oczy.


 Tajemnice skrywane w kuchni



 1. Plastry górka 
Jest to chyba najlepiej znany trik na piękne oczy. Ogórek możesz obrać, ale nie jest to konieczne. Bardzo ważne jest to, aby przed użyciem dokładnie go umyć. Ogórek powinien byś wcześniej trzymany w lodówce by miał lepszy efekt na naszych oczach.  Kładziemy na zamknięte oczy i odczekujemy ok 10 minut.
Zimne ogórki likwidują obrzęki, opuchnięcia i cienie pod oczami. 
Zawiera jednak dużo witaminy K, wzmacniającej krzepliwość krwi i mikroelementy, takie jak: potas, wapń, żelazo, magnez, czy fosfor.


2. Plastry ziemniaka 
Jak nasz przyjaciel powyżej, ziemniak to niedocenione warzywo w naszej kuchni. 
Przygotowanie leczniczego okładu z ziemniaka jest niebywałe proste. Wystarczy umyć ziemniaka 
(nie musisz go obierać), przekróić na 2 części i ułóż na powiekach. 
Ziemniaki zawierają duże ilości potasu, który pomaga zlikwidować opuchnięcia. 


3. Zimne mleko 
A może masz pod ręką trochę mleka? Jeśli tak to nasączone zimnym mlekiem bawełniane płatki kosmetyczne. Następnie połóż je na powiekach, a gdy te się nagrzeją, wymieniamy je na kolejne i tak przez około kwadrans.
Ten chłodny napój nie tylko redukuje obrzęki, ale także świetnie nawilża skórę. 


4. Trochę białka z jajka 
 Delikatne maseczki z białka jaja kurzego to świetne sposoby na zmęczone oczy. Białko ma właściwości ściągające, wygładza skórę i poprawia krążenie. Ubijamy sztywną pianę z białek z 2 jaj, po czym nakładamy ją na skórę pod oczami. Po upływie kwadransa zmywamy wyschnięte białko. 
 ( tego sposobu jeszcze nie próbowałam, dlatego uwaga dla posiadaczek skór naczyniowych i wrażliwych)


5. Okład z łyżki 

Kto by się spodziewał że możemy szukać ukojenia w szufladzie ze sztućcami! A jednak... nigdy nie lekceważ łyżki!  
Wystarczy zamrozić, lub zmrozić w ziemnej wodzie dwie łyżki. Następnie takie zimne łyżki przykładamy do opuchlizny. Trzymamy do czasu aż łyżki się ogrzeją. W przypadku dużej opuchlizny uzbrój się w cztery łyżki.



6. Okłady z czarnej herbaty 
Spróbuj okładów z czarnej herbaty - zalej dwie torebki herbaty ekspresowej wrzątkiem, pozostaw na 6 minut do naciągnięcia, ostudź w zamrażalniku. Zimne torebki nałóż na powieki, odpręż się przez 10 minut. Esencja herbaciana zawiera garbniki i kwasy polifenolowe, które uszczelniają ściany naczyń włosowatych w gałce ocznej
Okłady z wacików zanurzonych w esencji herbacianej są szczególnie polecane przy zmęczonych i przekrwionych oczach. Jeśli dużo pracujesz przy komputerze, kreślisz, rysujesz, czytasz lub po prostu się nie wysypiasz, powinnaś codziennie stosować herbaciane kompresy.
Możesz również wykorzystać sok z rumianku w zastępstwie czarnej herbaty.


7. Okłady z ciepłych i zimnych wacików  
Poświęć 10 minut na zrobienie przemiennych okładów. Kładź na oczy waciki nasączone raz chłodnym, raz ciepłym płynem (zakończ chłodnym kompresem). Do okładów możesz użyć wody, ale lepszy jest napar z szałwii lub lipy. 


8. Zamrożone kostki rumianku   
Zaparz herbatę rumiankową, a następnie zamroź ją w pojemniku na lód.
W ten sposób zawszę będziesz miała pod ręka niezawodny lek, zmęczone i podrażnione oczy.
Rumianek ma wiele zastosowań w kosmetyce dzięki mi. azulenom, które to mają działa antyalergiczne, bakteriobójcze i przeciwzapalne.


9. Masaż kostkami lodu 
Jak już zdążyłyście wyczytać, zimno bardzo dobrze wpływa na nasze zmęczone oczy. 
Sam lód, a nawet szron za ściany zamrażarek się sprawdził. Lód włóż do woreczka, możesz również otoczyć je ściereczką, bądź ręcznikiem. Następnie wykonaj nimi masaż zgodnie z przebiegiem mięśni (tak jak w demakijażu -> tutaj)

 Inne triki: 


1. Maska żelowa
W drogeriach możesz zakupić maskę żelową, która trzymana w lodówce będzie miała takie samo zastosowanie jak kostki lodów lub zimne łyżki.

2. Roll on
Pewnie nie jedna z was posiada taki roll on, mimo jeśli się u was nie sprawdził i nie zamierzacie kupić go następnym razem, nie wyrzucajcie! Roll on'y które mają metalową kulkę świetnie nadają się do masażu oczu, który również spowoduje zmniejszenie opuchlizny jak i pobudzenie skóry. 
Ja wykorzystuje tak roll on od korektora.

3. Kremy
Na rynku istnieje cała gama kremów pod oczy na... Ale może o tym w innym poście?
  




Ps. Mam nadzieje że nowy wygląd bloga się podoba :)
 

22 komentarze:

  1. wow o ogórku słyszałam, o zimnych łyżkach też ale ziemniak? albo białko jajka? to coś nowego. Niesamowite swoją droga ile fajnych i przydatnych "lekarstw" można w kuchni znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nowy wygląd się podoba i to jak! :D ja szczerze mówiąc mam tylko worki pod oczami jak się nie wyspie :P
    zapisać Cię do akcji? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pewnie, ze się podoba. Muszę wypróbować w końcu tą z ogórka, ponieważ mam problemy z cieniami pod oczami...

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny post :) na pewno coś wypróbuje !

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląd bloga jak najbardziej się podoba :). Ciekawe sposoby, niektóre znałam ale np. o ziemniaku nie słyszałam :P

    OdpowiedzUsuń
  6. ja robię zawsze okłady z herbaty :) ale ogórka też muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno mi się coś z tej listy przyda :) do tej pory stosowałam mleko, ogórki i herbatę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety problem opuchniętych oczu to moja zmora od urodzenia. Nic na to nie mogę zaradzić. Używałam różnorodnych kremów/masek/żelowych nakładek...a opuchnięcie nadal się utrzymywało. Teraz tylko korektor pod oczy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam kiepskie krążenie, które objawia się zimnymi dłońmi - gdy chcę sobie ogrzać palce, a nie mam makijażu to przykładam je do oczu ^^ Białka nie trzeba ubijać - czasem jak zostanie podczas pieczenia (gdy wbić trzeba tylko żółto) to można nim posmarować okolicę oczu i zmyć zanim zaschnie na kamień. Ale nie próbowałam tego.
    Herbata jako okład jest super.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przydatne wskazówki, czasem takie domowe sposoby najlepiej się sprawdzają. :)
    Na pewno wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ogórki stosuję ;) i efekty widać.

    OdpowiedzUsuń
  12. ja stosuje jedynie czarna herbate :) z lodówki

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny post i świetne porady :)

    OdpowiedzUsuń
  14. roll on i maska zelowa = moje ulubione metody :)
    no i może najskuteczniejsza metodą jest wysypianie sie , ale to nie zawsze jest mozliwe:)
    pozdrawiam i dołaczam do obserwujacych :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mi na opuchnięte oczy pomaga tylko żel floslek ze świetlikiem. Nic innego jeszcze nie pomogło do końca. ;)

    Odp. Tak, różnica niesamowita. Sama się zdziwiłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja muszę chyba maskę żelową sobie zafundować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Stosuję okład z łyżki i czasami wibrujący rollon :))

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja dodatkowo jeszcze jak mam zmęczone oczy, to sobie zapuszczam krople starazolin niebieski, żeby je nawilżyć, bo wtedy mają taki zdrowy, błyszczący wygląd. No i nie dokuczają mi :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Już zapomniałam o tych istnieniu takich sposobów. Od dłuższego czasu biorę Gold Luteinę i jestem super zadowolona, oczy przestały mnie non stop szczypać, nie mam już problemów z pracą na komputerze i co najważniejsze nie doskwiera mi już suchość oczu, dzięki czemu mogłam odstawić krople nawilżające.

    OdpowiedzUsuń
  20. O oczy warto dbać, między innymi uzupełniając dietę w te potrzebne i niezbędne składniki dla oczu. Dobrym suplementem wspomagającym oczy jest http://dbamooczy.pl/nutrof-total/ . Ma dobry i odpowiedni skład.

    OdpowiedzUsuń
  21. Koniecznie zastosuję sobie Twoje rady, bo niestety po całym dniu noszenia soczewek mam takie objawy i codziennie wieczorem w jakiś sposób muszę się zrelaksować, aby mój wzrok mógł sobie odpocząć. Moja znajoma korzysta sobie z soczewek https://www.twojesoczewki.com/daily-hd-toric i nie ma takich objawów. Może spróbuję? Będą idealne, bo też mam astygmatyzm.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...